Fenomén knižních blogů

9. prosince 2011 v 12:27 | Tereza Matoušková |  Postřehy a odbornosti
V rámci blogové komunity lze narazit na mnoho zajímavých skupin - růžové blogy, fotografické blogy, blogy psané z pohledu domácího mazlíčka... Mnohé z nich si zakládají kluby nebo pořádají akce (viz třeba sraz Klubu snílků nebo sraz Spisovatelů). Žádné z těchto seskupení mi ovšem nepřijde tak sepjaté jako knižní blogy.

Oč se jedná?
Jako první jsem narazila na Abyss, která je v rámci Blog.cz asi nejznámější. Její blog se trochu vymyká zajetému konceptu, přesto tu však nalezneme všechny rysy, které jsou pro knižní blogy typické.

1. Zaměření na YA literaturu (YA - young adult), zejména YA fantasy a paranormální romance.

2. Knižní recenze. Ve většine případů blogger(ka) úzce spolupracuje s některým nakladatelstvím, které mu(jí) zasílá recenzáky.

3. Soutěže o knihy a další rozličné projekty (knižní meme). Bod tři mě fascinuje nejvíce, jelikož tyto projekty jsou většinou na většině blogů podobné, obvykle mají i stejnou ikonku a šíří se jako hladové kobylky.

Tak schválně. Kolikrát už jsem za poslední měsíc narazila třeba na ikonku...

Nejméně dvacetkrát.

Dalším známým a typickým knižním blogem je Knižní doupě. Jelikož je Syki velmi aktivní a k tomu dělá ostatním knižním layouty, značně udává ráz celého společenství.

U ní jsem taky konečně pochopila význam slova "team" mezi fanoušky. Mám oblíbeného hrdinu Petra a chci to ukázat světu. Šup, udělám si ikonku s nápisem Team Petr a nacpu ji do menu, aby to každý viděl.

Co si o tom myslí tetka Temnářka?
Musím uznat, že je mi trochu líto, že je většina knižních blogů tohoto typu zaměřena primárně na YA. Znám i několik knižních blogů zaměřených na dospěláckou fantastiku, ale chybí mi u nich ona hravost, nadšení a provázanost s jinými podobnými stránkami. Je ale možné, že toto všechno souvisí zaprvé s věkem bloggerů (15-25), nebo i tím, že fantastika pro teenegery a paranormální romance momentálně zažívají boom. (Kdo mi to nevěří, ať navštíví libovolné knihkupectví.)
Tak jako tak, lidem, kteří se starají o knižní blog fandím, ať už píšou o jakémkoliv žánru. Znamená to, že knihy ještě neřekly své poslední slovo.

Některé knižní blogy:

Diskuze:
Vlastníte knižní blog? Uvažujete nad tím, že si jej založíte? Jaký je váš oblíbený knižní blog? Řídíte se při výběru knih jeho recenzemi? Myslíte si, že YA literatura skutečně kraluje světu knižních blogů? Proč myslíte, že tomu tak je?

Temnářka
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Hakky Life Hakky Life | Web | 9. prosince 2011 v 12:46 | Reagovat

Nevlastním knižní blog. Nemá to cenu ... Já mám blog o svých vlastních názorech, šílenostech ... :) Sice bych mohla mýt o knihách blog jelikož mám přečtených něco okolo 2 000 výtisků, ale těchto blogů je hodně.

2 Ells Ells | Web | 9. prosince 2011 v 12:56 | Reagovat

Áno, vlastním knižní blog a moje nejoblíbenější jsou n ejdřív Abyss a potom Knižní doupě. Někdy ale zavítám i na jiné... Recenzemi se neřídím, jenom vážně někdy... Mám na to instinkt, která by se mi líbila. A ano, YA literatura kraluje, protože svět je plný teenagerů, kteří milují romantiku... Samozřejmě včetně mě... :-D Ale my to máme vlastně jako takovou mezizastávku. Jsme u romantiky, ale zároveň už je to fantasy...

3 CrazyB CrazyB | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 12:59 | Reagovat

Ne, knižní blog nevlastním.
Sem, tam napíšu nějakou tu malou recenzi, ale to asi každý, když se mu třeba knížka hodně líbila. Vlastně se ani moc recenzemi neřídím, Zavrženého jsem si koupila i přes varování ostatních a upřímně jsem se do té knížky zamilovala! :))
Ale abych pravdu řekla, moc se mi líbí tvůj blog. Už dlouho přemýšlím o zakoupení tvé knížky, ale tohle moje přemýšlení trvá někdy moc dlouho. Ráda čtu tvé články, protože se mi prostě líbí, jak píšeš. Některé zdlouhavé články u jiných blogů mě nebaví, jen málokdy je dočtu dokonce. :))
Nevím ani jaké zaměření má můj blog, je to prostě můj psací koutek! ;-)

4 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 13:00 | Reagovat

Mně taky chybí větší množství blogů zaměřených na neYA a v mém případě i na nefantastiku :)

Oblíbený a inspirativní knižní blog mám od Olgy Biernatové - http://nofreeusernames.posterous.com/ a líbí se mi tenhle projekt: http://ofeliinrokknihomola.blogspot.com/, byť už je nějakou dobu potichu :)

5 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 13:01 | Reagovat

a u Abyss se mi líbí projekty, leckdy dost nápadité (jako třeba putovní diář), ale v tom co čteme se nepotkáváme

6 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 9. prosince 2011 v 13:24 | Reagovat

O knihách si chodím popovídat živě do žižkoffských výčepů, náleven, kořalen a osvěžoven.
Ale tu a tam kouknu na knižní blog, neb inspirace jsem chtiff.

7 Taychi Taychi | Web | 9. prosince 2011 v 14:51 | Reagovat

Vlastním knižní blok, neb je na něm psáno co jsem četla.. a on je to spíš sešit. :)

8 Niklaus Niklaus | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 16:13 | Reagovat

Ano vlastním knižní blog :)

9 Judit Judit | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 16:23 | Reagovat

Vlastním knižný blog. Vlastne jeden z tých vyššie vymenovaných. Aj Mesačná chvastačka je prakticky z mojej dielne, aj keď som do nej už hrozne dlho neprispela :) Takže...neviem. Asi si ten článok nemyslela úplne zle, takže prehryziem sa cez tú iróniu a budem sa tváriť, že nič :)

Myslím si, že sieť knižných blogov je preto taká premakaná, lebo vidíme veľký vzor v americkej blogosfére.Celú tú interakciu sme prakticky okopírovali od Amíkov a neviem ako ostatní, ale ja to vôbec neberiem ako negatívnu vec - je super, že sa takto združujeme a navzájom spolu komunikujeme, vďaka tomu ma blogovanie tak baví.
Je pravda, že miestami je to už tak trochu naklonované a osobne by som si priala, aby blogeri viac vkladali do svojich blogov svojú vlastnú osobnosť, než sa snažili po niekom opičiť, ale pre  začínajúcich blogerov sú takéto meme, projekty a rôzne prepojenia výborným odrazovým mostíkom.
A čo sa týka recenzií - tie možno až tak veľa ľudí nečíta, skôr ide práve o to halo a buzz, ktorý sa na internete o danej knihe vďaka blogerom vytvorí.Ak niekto narazí na 4 blogoch 4krát na recenziu k nejakej knihe, zroluje si stránku na spodok recenzie a tam uvidí 4 alebo 5 hviezdičiek, tak si to určite zapamätá :)

10 Evk Evk | 9. prosince 2011 v 17:27 | Reagovat

Knižní blog nemám, ale čtu je. Poslední dobou mám jen asi pětku oblíbených, které navštěvuju. Nevadí mi, že takových blogů je hodně, ale vadí mi,že jsou jeden jako druhý. Meme jsou určitě myšlena dobře, ale když si načtu desátý blog a všechny mají vzhled jako přes kopírák, stejný typ článků a píšou pořád o stejných knihách, tak jsem otrávená. Přitom i taková YA literatura určitě skýtá nekonečně možností, jakým způsobem o ní blogovat. Ale není to jen problém česko-slovenské oblasti. Takhle vypadají knižní blogy v německo i anglicko jazyčném světě. Vždycky mě potěší, když narazím na něco jiného, na názorové články místo meme a nějaký zajímavý knižní projekt.

11 Faira Faira | Web | 9. prosince 2011 v 17:36 | Reagovat

S YA literaturou se roztrhl pytel. Zpočátku jsem to hodně četla, ale stále více zjišťuji, jak mě to počáteční nadšení opadá a ani už mě to tolik nebaví. Knížky tohoto typu mají jeden zásadní problém - jsou jak přes kopírák. Nechci kritizovat a neříkám, že je to až tak zlý. Ale ještě jsem nečetla knihu(tohoto typu), která by přišla s něčím úplně novým. Jedná se prostě jenom o popis života s pořádnou dávkou romantiky a nadpřirozena. Některé knížky jsou lepší, jiné zase horší a ujíždí na příliš ohraných tématech(upíři, vlkodlaci a jim podobní, ona je člověk on ne a šíleně se milujou - popřípadě obráceně). Prostě nic nového. Chybí mi tam nějaká hlubší myšlenka.
Knižní blogy však čtu ale ráda a třeba k Abyss chodím pravidelně:)

12 Matthias Matthias | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 18:04 | Reagovat

já občas píšu recenze na knihy, počítá se to?

i když jsou to teda dost pseudo recenze

13 Arvari Arvari | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 18:27 | Reagovat

O tom, že je boom fantasy pro teenagery, mi ani nemluv. Dneska jsem se snažila sehnat poslední dva díly Stopařova průvodce, jelikož jsem si je sama chtěla koupit tak dlouho, až jsou zase Vánoce a radši si je nechám nadělit, a nic, regál plnej upírů a andělů. Bomba, fakt bomba... :-?

14 Nikki Finn Nikki Finn | E-mail | Web | 9. prosince 2011 v 18:34 | Reagovat

[10]:... adí mi,že jsou jeden jako druhý. Meme jsou určitě myšlena dobře, ale když si načtu desátý blog a všechny mají vzhled jako přes kopírák, stejný typ článků a píšou pořád o stejných knihách, tak jsem otrávená.
_______________________________________

jo ;-) Vidím to stejně.

15 Abyss Abyss | Web | 9. prosince 2011 v 20:18 | Reagovat

No já jsem k tomu přišla jako slepý k housličkám :D Ze dne na den jsem prostě měla potřebu se s někým podělit o to, co čtu. O rok později pak přišla vlna nových blogů a to jsem se poprvé dozvěděla, že v Americe je tzv. knižních blogů spousta. Holt jsem do té doby žila asi v izolaci, celkem trapné :D

K YA mě vlastně dostal až blog, což je celkem zvláštní, protože jsem ho zakládala právě s představou recenzí na fantasy jako takovou. Dříve jsem četla mnohem více čisté fantasy a hlavně hodně klasické literatury, teď bych se k ni občas zase ráda vrátila, ale nějak se mi to nedaří, no i proto plánuji na příští rok jeden velký projekt s fantasy. Stejně jako mi aktuální (no info bude tedy na blogu až zítra) projekt "Bod mrazu" pomůže dopracovat se i k jiným žánrům, chce to nějaký záchytný bod :)

Já mám YA ráda proto, že je to především taková odpočinková literatura (ale právě se ani jinak netváří) - ona má pobavit (je vtipná, hrdinové často chrlí  sarkasmem) a pak je tam i nějaký ten tahoun, nějaký hlavní zádrhel a i když si to mnozí nemyslí, tak je to často zajímavé zamotané klubíčko. Některé knihy opravdu překvapí, na jiných je víc znát to, že je to literatura pro teen :)

Co se pak týče meme, tak mi některá taky připadají trochu navíc, jsou si moc podobná. Vlastně mi poslední dobou ten proces podobných článků ve stejný čas přijde trochu zvláštní. Jako by to bralo osobitost.
Nedávno jsem, v rámci jednoho mini-sériálu, chtěla po čtenářích, aby mi vyplnili jeden formulář. V něm se ukázalo, že třetina lidí meme nemá ráda, druhá třetina je ráda má a poslední třetina je nějak nevnímá, myslí si, že je to především autorova věc a přináší to něco jemu - hmm to mi přišlo asi nejzajímavější :)))
Hlavním problémem meme - nebo tedy spíše pak právě některých blogerů - bylo podle dotázaných to, co si bloger prostě něco nahodí a pak k tomu už nic dál nenapíše. Čtenáři je pak k ničemu, že vidí první - poslední větu knihy (apod.), když u toho není nic víc. Tohle vlastně přišlo většině jako zbytečné, nebo opět - si myslí, že si to autor prostě dělá sám pro sebe. Jednoduše čtenáři nemají rádi meme, pokud se k němu ještě autor nějak nevyjádří, v tom je pak to, že blogy vypadají jako přes kopírák :)))

16 Abyss Abyss | Web | 9. prosince 2011 v 20:25 | Reagovat

[9]: Já v tom článku tedy nic špatného nevidím, všechno co v něm je, je jen holá pravda. Kde vidíš nějaký náznak něčeho, co by mohlo sloužit jako šíp hněvu? :))
Tohle je jen prosté konstatování toho, co existuje, naopak se mi líbí to s tou hravostí, nadšením a provázaností s jinými podobnými stránkami... i kdyby to bylo nadšení, které někdo může považovat za dětské, stále je to lepší než být suchar ne ;-)

17 Kle Kle | 9. prosince 2011 v 20:45 | Reagovat

Nech je článok myslený akokoľvek, nepáči sa mi ! Nemám knižný blog ale sledujem ich! A moje najobľúbenejšie sú My alternative world of books (http://loveinbooks.blogspot.com/
) a Knižní doupě (http://knizni-doupe.blogspot.com/
) !!! A ja som spokojná ! :-P  :-P  :-P  :-P  :-P

18 vivienne vivienne | Web | 9. prosince 2011 v 21:59 | Reagovat

já obdivuji hlavně jejich vytrvalost, já osobně bych to asi brzy vzdala :-)

19 nel-ly nel-ly | Web | 9. prosince 2011 v 23:51 | Reagovat

jojo, já poslední dobou narážim v podstatě na knižní blogy (kdej sou bohužel všude ty samé YA knihy, které mě nikdy nenadchly) a ty fanouškovské,které od sebe navzájem kopírují různé "nejnovější fotky" toho a toho nebo rovnou všech

já mám ráda tu svoji slátaninu všeho možného :D tak!

a musím říct, že zrovna na tu první chvastačku nebo co to bylo jsem teda ještě nenarazila :)

20 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 10. prosince 2011 v 15:24 | Reagovat

[1]: 2 000 výtisků? Tak to klobouk dolů. :-)

[2]: :-P

[3]: Moc děkuji za pochvalu! :-)

[4]: Děkuji za tipy. :-)

[6]: Ano, dikuze naživo je nejlepší. :-)

[7]: :-)

[8]: :-)

[9]: Vůbec to nebylo myšleno zle nebo ironicky. :-) Děkuji za názor. :-)

[10]: Vidím to podobně. On to není špatný způsob, ale chtělo by to i víc originality. :-)

[11]: Souhlas a k Abyss lezu taky pravidelně a to YA nečtu. :-D

[12]: Tak za knižní blog beru blog kde články o knížkách výrazně převažují, takže spíš ne. Ale tvé recenze jsou dobré, co děláš. :-D

[14]: :-)

[15]: Díky, Abyss za vyjádření. :-) S těmi meme to vidím podobně, ale asi záleží na tom, jaké meme, jestli dává autorovi prostor vyjádřit se. :-)

[17]: No, článek je myšlen pozitivně a že jsi spokojená s knižními blogy tak, jak jsou? No, fajn. :-P

[18]: ;-)

[19]: Fakt ne? Já na chvástačku narážím všude. Ale zase naopak nechodím na fanouškovské. :D

21 Destinaetus Destinaetus | E-mail | Web | 10. prosince 2011 v 16:40 | Reagovat

Knižní blogy moc nevyhledávám právě kvůli té zaměřenosti na YA. Ale vždycky se najde něco, co stojí za pozornost :)
Podle mě je jezdním z důvodů i to, že autoři těchle blogů jsou často mladí lidé, kteří i když říkají, že nemají čas, tak ho ve skutečnosti ještě mají. Tudíž mohou vesele louskat jednu knížku dle výběru za druhou.
(Trochu jim závidim no :P)

22 moira moira | Web | 10. prosince 2011 v 16:44 | Reagovat

Narazila jsem na odkaz na tvůj článek na facebooku a zvědavost mi nedala a musela jsem se kouknout. Článke je určitě pravdivý a zajímavý! :) Já mám blog už takové dva tři roky. Ze začátku to byl čistě povídkářský blog - hodně dlouho jsem prostě jen psala a neohlížela se po okolí. (Když jsem to tak zmínila, k tomu by se mohla zmínit mánie "spřátelení". :-D ) Až teď o prázdninách jsem po netu začala brouzdat a narazila na dvě zaryté skupiny:
Twilight maniaky, kteří mi sérii Stephenie Meyerové úplně znechutili...
A právě ty knižní blogy. Myšlenka mě zaujala, jelikož se takto více propagují knihy. No, a ani ta spolupráce s nakladatelstvími nestojí za zahození.. :P Přesto souhlasím i s názorem, že meme a podobné je možná už trochu přehnané. Závěrem? Tvůj článek mě donutil se zamyslet nad sebou.. ! To je dobré skóre, ne? :D

23 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 2:25 | Reagovat

[21]: Že? Já taky. :-D

[22]: Děkuji za pozitivní ohlas. :-)

24 Matthias Matthias | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 10:26 | Reagovat

[20]:Dík :)

25 Polgara Polgara | Web | 11. prosince 2011 v 14:23 | Reagovat

Osobně mám knižní blogy ráda, taky mi přijde, že je jich moc, ale to je dobře. Co člověk, to originál. Navíc mnohdy se dozvím o knížkách, které uniknou, jejich články mě donutí ke koupi a zatím se mi nestalo, že bych se nějak v doporučení zklamala.
Také se mi líbí jejich akce viz. např Letní čtení, Podzimní dumání nebo soutěže o knížky. Znám tři hlavní Abyss, Syki a Etteleu. Plus sama si vedu blog o knížkách, sice na tak aktivně, jako tebou jmenování, ale vedu. :-)
Jinak děkuji za článek, některé tebou zveřejněné blogy neznám.

26 Ver Ver | Web | 11. prosince 2011 v 16:08 | Reagovat

Vlastním blog, na který jsem se po nějaké době vrátila. Knížky mě baví, proto velkou část na blogu věnuji i knihám, ale čistě knižní blog nemám. Ráda zajdu k Abyss a podívám se co má nového, nebo přečtu nějakou recenzi, i přesto si knížky vybírám sama. Podle toho jak mě zaujme obal nebo si ji prostě chci přečíst už nějakou dobu na doporučení. Ano, tu i YA, ale nebráním se i dalším žánrům. Snažím se to střídat. A občas si vybírám i podle obalu. Vím, že se říká nesuď knihu podle obalu, ale snažím se vždy přečíst všechno co si vypůjčím. YA literatura je podle mě oddechová. Dokáže mě zatáhnout do děje a ani se nenadám a uběhne půl dne. Hrdinové zažívají podobné starosti a mnohdy i horší a vždy se jim podaří to nějak vyřešit.

Jinak, sestra si koupila v knihkupectví tvou knihu a když ji četla, hrozně moc se bavila. A to ona je celkem tichá a při čtení obzvlášť. Teď mi leží na stole, tak až budu mít čas, taky to zkusím. Neřekla mi o co v knize jde, ale o to víc mě láká :-D

27 Katashi Katashi | Web | 11. prosince 2011 v 17:14 | Reagovat

já fantasy miloval, než se to začalo šířit jako mor. Čeho je moc, toho je příliš a člověku se i těch nejlepších dortů jednoho dne zají :)

28 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 17:31 | Reagovat

[25]: Jsem moc ráda, že si v něm našla užitek. :-)

[26]: Tak to přeji příjemné počtení a potom mi napiš, jak se ti to líbilo. :-)

29 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 17:32 | Reagovat

[27]: Jako mor se šíří jen určité typy, naopak klasika zůstává mnohdy zanedbávána. :-|

30 Elinor Elinor | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 18:35 | Reagovat

[29]: hm, tím myslíš co, tou klasikou? :-D

31 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 18:48 | Reagovat

[30]: Podle mě se nejvíc šíří YA fantasy a fantasy podle herních světů. Když se člověk snaží sehnat fantasy staršího data, byť světově uznávané, buď v Česku vůbec nevyšlo, nebo vyšlo deset let zpátky a je k dostání jenom v antikvariátech. (Naposledy jsem takto kupovala Tři srdce, tři lvy).

32 Storycollector Storycollector | Web | 11. prosince 2011 v 19:07 | Reagovat

Knižní blogy jsou IMHO fajn, i když mají podobný obsah. V mém případě PRÁVĚ PROTO, že mají podobný obsah, jednak tak vyhledávám zajímavé knížky. Samozřejmě ne všechny knížky, co se líbí jiným holkám se líbí i mě, ale je tu vždycky šance, že najdu něco zajímavého. A ovšemže je meme stejné, jinak by to nebylo meme, byly by to prostě různé články na podobné téma.
Ke kopírákům, no, podlě mě, kdo chce ten najde něco nového v každém člověku/blogu/uměleckém díle, ale to je moje osobní filozofie.

33 Elinor Elinor | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 19:36 | Reagovat

[31]: Aha, tak tohle myslíš. ;-)
Nevím, jestli zcela souhlasím. Pochopitelně, s klasikou je kříž. Ale taky vychází věci typu Spiknutí Ryšavého vlka (ne, to NENÍ young adult novel), knížky od Heinze, teď začala vycházet další trpasličí trilogie od jiného německého autora, je tu Neomillnerová, Červenák, produkce Strak na vrbě, reedice Martina, Malazská kniha padlých... tomuhle bych neříkala "zanedbávání (jiných věcí než jsou YA a herní světy)

(btw. třeba takové DragonLance bych zcela nezavrhovala, i když to jsou herní světy - někteří autoři zatraceně umí a zpravidla nestačím koukat, co dokážou z toho prostředí vytěžit i po myšlenkové stránce - zejména Margaret Weiss je v tom dokonalá, u Tracyho se vyskytují vcelku výkyvy).

34 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 19:56 | Reagovat

[32]: Děkuji za názor. :-)

[33]: Tohle je asi na delší diskuzi. :-)
Většina z toho, co tu jmenuješ, jsou poměrně nové věci, co se týče kupříkladu toho Martina, tak bych tu reedici přičítala spíš seriálu, myslím, že bez toho by nebylo nic.
Vem si třeba Čaroděje Zeměmoří (který tuším vyšel, když mi bylo 13 a je, tuším, beznadějně vyprodaný), nebo tu Černou legii... Jak dlouho trvalo, než tu vyšel třeba Leiber? Dlouho tu o něm nikdo ani neslyšel. Nechce se mi teď vymýšlet konkrétní případy, ale poslední dobou zjišťuji, že spousta z autorů, které bych si chtěla přečíst v Česku prostě nevychází. Na úkor jiných věcí.

Neříkám taky paušálně "zanedbávají" (potěšil mě třeba Poslední jednorožec, nebo Plout na vlnách podivna - ale to bych taky přičítala spíš Pirátům z karibiku), ale  "mnohdy zanedbávají". Což je můj subjektivní pocit jako čtenáře, který vyhledává kvalitní fantastiku.

35 Storycollector Storycollector | Web | 11. prosince 2011 v 20:01 | Reagovat

Jé, jako na zavolanou si zmínila Černou legii, takže můj příspěvek nebude spam. Chtěla jsem jen říct, že možná k Vánocům dostanu Bílou růži, jestli je proškrtnutý titul na seznamu přání dost jasnou indícií. To jen, abys věděla, že pořád myslím na naši budoucí vzájemnou knižní výpůjčku. :-D

36 Elinor Elinor | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 20:21 | Reagovat

[34]: Ale slyšel, jenom jako o jednom z klasikovi a otci sword+sorcery. U Leibera to fakt nevidím pozitivně, protože prodejnost - můžeme být rádi, že vychází Moorcock, a Leiber je hůř masově čtitelný. Podle mě v tom sehrálo roli i to, že na základě "otec žánru" má čtenář představu - a pak se nestačí divit a rozkoukávat, cože to milý pan spisovatel psal skutečně. :)

S Černou legií to vypadá tak, že je rozvydávaná navazující trilogie a byl to docela epic fail (nedivím se, co jsem četla první díl, tak mi přijde, že Cook šel hodně, hodně dolů s kvalitou).  

Každopádně vzhledem k DPH a podobným legráckám bude hůř. No, snad nás v tomhle zachrání e-booky. :-D  ;-)

37 Elinor Elinor | E-mail | Web | 11. prosince 2011 v 20:22 | Reagovat

jednom z klasiků a otců sword+sorcery - psát na blog pod vlivem horečky je poněkud rušivéééé. :D

38 vestec vestec | Web | 13. ledna 2012 v 2:36 | Reagovat

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

39 Dem Dem | Web | 17. dubna 2012 v 13:16 | Reagovat

Já knižní blogy občas projíždím, bohužel jsou povětšinou úplně stejné, takže to moc nemá smysl číst.
Rozhodně bych uvítala větší množství blogů, které by se zaměřily na jiný typ knížek, protože YA fantasy je vážně to samé do kola.
Kdyby někdo znal nějaký blog, zabývající se jinou než YA fantasy, popřípadě i klasickou beletrií, byla bych vděčná za tip ;)

40 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 17:25 | Reagovat

[39]: Momentálně o žádném dostatečně aktivním a čistě knižním nevím, kdybych na něco narazila, asi bych se ozvala.
Ale většinou se buď mimo recenzování knih zabývají i dalšími tématy, nebo je tam minimálně 75% knih YA. Aspoň z toho co vím. Ale nemám čas projíždět internet, takže nevím, co se kde za poslední dobu urodilo. ;-)

41 MaiQa MaiQa | Web | 5. května 2012 v 13:41 | Reagovat

Já před rokem ani nevěděla, že nějaké knižní blogy existují, ale ano, jeden z nich vlastním i já. :) Za ten rok, co se v této oblasti pohybuji jsem stačila najít mnoho dobrých blogů, na které se často vracím. Ovšem klasika jsou Syki a Abyss. :)
Dokud jsem na jejich stránky nenarazila, ani jsem nevěděla, že něco takového existuje a už vůbec jsem si nebyla vědoma toho, že existuje něco jako YA literatura a že ji čtu. :)
Rozhodně se při výběru knih řídím podle recenzí. Mám zmapované stránky, kdy se často můj názor schoduje s jejich "majiteli". :) Proto vždy, než si něco koupím, tak čtu hodně názorů na tu knihu, abych si udělala nějaký obrázek. :)
YA je rozhodně jedním ze stěžejních témat knižních blogů, ale nejen já, ale i jiní píšeme recenze a čteme i jinou literaturu než YA. A YA už dávno není jen fantasy pro mladé, ale je to shluk žánrů, kdy je většina knih ze života a mnohé naučí. Tyhle mám třeba já nejraději, protože mi dají víc než knihy, kdy se pořád zabíjí upíři, zombie a kdo ví co ještě. :)

42 MaikelR MaikelR | E-mail | 16. ledna 2017 v 19:54 | Reagovat

I found this page on 13th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it is not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Simply search for:  pandatsor's tools

43 Eliška Eliška | E-mail | Web | 17. května 2017 v 21:27 | Reagovat

Taky mě mrzí, že většina knižních blogů je zaměřena na YA literaturu. Přitom mezi klasickou literaturou je tolik knih, o kterých by se mělo mluvit. Je škoda, že nakladatelství nedbají na kvalitu recenzí, když někomu posílají rec. výtisky. Pak se z toho všeho stává pouze honba za kšeftem :(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama