O nechtěné internetové popularitě

19. dubna 2012 v 3:40 | Tereza Matoušková |  Postřehy a odbornosti
Kdo má účet na Facebooku, určitě mi potvrdí, že mu tu a tam docela náhodou a nechtěně padnou oči na příspěvek, na který mu padnout vůbec a zatraceně vůbec nechtěly. Takto jsem se zprostředkovaně dozvěděla o Natálii Sadness, holce čurající do vany, no a naposledy jsem díky jednomu troll vtipu narazila na video, kde holka hystericky ječí na svého bývalého chlapa, kterého podvedla, že ho miluje. Pochopitelně celé to doprovázela šťavnatá diskuze, hojnost parodií a dokonce hudební remixy ve stylu "Neopouštěj mě!" "Jdi do piči."

Lidi, vám z toho není k zblití?

Neřeším teď obsah tohoto videa, ani žádného z předešlých a horentně mě naserete, pokud se tu začne rozebírat něco ve stylu, že je Natálie trapná, nebo že si to "Ondrova šlapka" zasloužila.
Jde mi o princip.
Šíří se stejným stylem masově videa, která obsahují rozhovory s lidmi, kteří mají co říct?
Nešíří.

Podobné popularity se může dočkat jenom ptákovina, ze které si primitivní lidi dělají primitivní srandu.

Neberte to jako urážku, drazí spoluobčané, kteří se chováte jako primitivové, protože považte - bude si empatický a vzdělaný člověk, který má styl a grácii, dělat tímhle stylem dobrý den z mladé holky, který chytla hysterák?
I kdyby to byla sebevětší pipina a rozhoďnožka, což si podle jednoho videa netroufám soudit, myslím, že jedinec na výši to prostě přejde, jelikož nemá potřebu si dělat legraci z někoho, kdo je evidentně zrovna na dně, a točit posměšná videa.

Kdo sám sebe v životě neponížil a totálně se neztrapnil, ať první hodí kamenem.

Primitiv je tedy v tomto případě termín a začínám se obávat, že i rozšířený společenský fenomén. Ne, všechny internetové srandičky jsou vyloženě hloupé nebo nevkusné, občas se něčemu i upřímně zasměji, ale tohle už překračuje míru. Značně.

Já nechci moralizovat, to vůbec ne. Jen je mi z toho... smutno.

Vám ne?

Temnářka
 

21 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 nel-ly nel-ly | Web | 19. dubna 2012 v 3:54 | Reagovat

A já na to nenarazila, protože to někdo smazal, než jsem na to stačila kliknout. Většinou na tahla videa neklikám, mám pak menší nutkání stydět se za ostatní (dobře, to bych se musela ustydět k smrti, ale stejně)

Tak ono se říká, že negativní reklama, taky reklama - a ještě lepší. Protože ty nejdebilnější reklamy samy si člověk pamatuje, stejně jako lidi, kteří ho rozčilují (myslím, že takovej Bieber bude mít hodně fanoušků, ale dvakrát víc nenávistných lidí, kteří o něm mluví častěji, sakra, zmínila jsem ho :D ale tak já proti tomu nic nemám, vyhýbám se, nekoukám, neklikám, nečtu a neposlouchám)
ale na facebooku se člověk vážně nevyhne

sem se zas rozkecala...

2 nel-ly nel-ly | Web | 19. dubna 2012 v 3:55 | Reagovat

...krom toho jsem zalítla k jinému tématu, ale to je jedno, trocha adrenalinu a hned se mi bude spát líp

3 Taychi Taychi | Web | 19. dubna 2012 v 6:40 | Reagovat

Ne že bych se na to nepodívala, ale prostě mi to nepřišlo zajímavé ani vtipné. Jak říkáš, blbosti se šíří rychlostí blesku, ale třeba ty, ty se šíříš pomalu, přitom tebe, tebe by měl znát každý :-)

4 Bax von Roster Bax von Roster | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 6:56 | Reagovat

Je to smutné, ale dnešní mladá generace je z vélké části značně zdegenerovaná masmédii, reklamami a v neposlední řadě sociální sítě.
Lidi už moc nerozvíjejí fantazii (její rozvoj značně souvisí s intelektem - je prokázáno že děti, které v mládí hrajou na nástroj, či malujou - jsou v pozdějším věku inteligentnější), jsou jim jen předkládány obrázky a slogany jednoduchých rázů.
Na co se namáhat, na co se rozvíjet - jedna z lidských přirozeností je jít cestou, kde za nejlehčích okolností dostanete největší výsledek.
Výsledek je smutný. Přesto naivně věřím, že se situace s časem zlepší. :)

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 19. dubna 2012 v 6:58 | Reagovat

Tak já se s tímhle setkala na roumenovi, protože facebook nemám, a četla jsem i pár názorů, že to byla virální reklama na mercedes, nebo co.

Ale co se týče šíření těch viedí, když jsou to hovadiny a závažné a záslužné věci se nešíří - to je prostě. Největší část populace jsou průměrně inteligentní a ti se chtějí bavit průměrnými věcmi a ne přemýšlet nad závažnými tématy, proto se masově šíří hovadiny.
A plus k tomu - když už na to člověk narazí na více stránkách, tak může být i retard i inteligent, ale asi většinou chce vědět o co jde, o čem, že se ti lidé baví, do čeho že se to strefují, tak si to pustí.

6 veruce veruce | Web | 19. dubna 2012 v 7:11 | Reagovat

Na tomhle se shodneme. Ne že bych ty videa neviděla, když nějaké někam strčí třebas oblíbený bloger, ale nějak tu masovou popularitu nechápu. Co píšeš tak nějak potvrzují i lidé navštěvující můj blog - u hovadin je komentářů hodně, u článků, nad kterými jsem strávila několik hodin, se dají napočítat na prstech jedné ruky.

7 Matthias Matthias | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 7:30 | Reagovat

viz

http://sprostepovidky.blog.cz/1203/je-vetsina-ceske-populace-slozena-z-hlupaku

aneb, když se u toho nemusí přemýšlet, tak je to zábavné a přitahuje to pozornost.

Já jsem se na video s drsným rozchodem díval asi 15 vteřin, pak už jsem to nemohl poslouchat ("prosím!", "di do píči, kurvo!")

Jinak nad dnešním humorem na internetu bych se nepozastavoval ani nemoralizoval, je to tak běžné a přirozené, že se to prostě musí brát jako hotová věc... Tak to zkrátka je...

8 Myší královna Myší královna | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 7:36 | Reagovat

Je... Všichni lidi mají za to, že rok 2012 znamená konec světa a tráví jej tím, že se smějí cizí smůle. Natalii jsem se ještě zasmála, ale z Drsného rozchodu se mi chce spíš plakat. I kvůli obsahu, i kvůli tomu, že si představím sebe samu, jak udělám kravinu a pak si ze mě dělá celé Československo srandu, ale hlavně mě mrzí, jak se dokážou lidi pást na cizím neštěstí. Proboha, znal tu holku někdo? Znal jejich vztah? Tak jak může mít někdo tu drzost se k tomu takto vyjadřovat?

Podle mě nejhorší trolling byl, když zemřeli čeští hokejisté. Jo, byla to smutná věc, ale jak se jednu dobu dalo číst na FB jen o tom, mě nebavilo. NEBAVILO. Jsem vlastenec, ale hokej zrovna dvakrát nežeru, ale když mi chodily hromadné vzkazy typu "Jestli nelajkuješ, nejsi Čech", tak jsem postupně ze skupin odcházela...

9 Myší královna Myší královna | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 7:37 | Reagovat

[7]: Já být na místě té holky, tak už po těch slovech odcházím s nosem nahoru. Nehledě na okolnosti.

10 Matthias Matthias | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 7:49 | Reagovat

Jinak nejdebilnější video bylo bezkonkurenčně "přemluv bábu" :)

[9]: Já být tím chlápkem, tak takhle vulgárně dívku ani netituluji :)

11 jezinka jezinka | Web | 19. dubna 2012 v 7:53 | Reagovat

Ono asi- když není čím na sebe upozornit- tak to jde takhle.Není mi z toho dobře. :-(

12 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 19. dubna 2012 v 7:56 | Reagovat

A mimochodem tohle je stejně zábava puberťáků a zábava puberťáků je většinou pro jiné generace vulgární a nepochopitelná.
Mě to video nepobavilo, i když jsem ho viděla, a rodiče sice s internetem zacházejí čím dál víc, ale kdyby jim to někdo ukázal, tak to nejspíš hned vypnou, protože je to nezajímá a nepochopili by, proč to tam je.
Naopak mladší bratr by se určitě rád zasmál, protože je to prostě mázlej puberťák.

13 Nobody Nobody | Web | 19. dubna 2012 v 8:08 | Reagovat

Máš absolutní pravdu. Taky se ke mně video s histerickou slečnou dostalo a nesmála jsem se ani omlem. Bylo mi jí líto, protože ať už udělala cokoli, očividně z toho byla docela dost v háji, a na tom já nevidím nic k smíchu. Všichi vytlemenci by se na jejím místě jistě taky nesmáli...

Ráda se směju ptákovinám, ale tohle je moc.

Mimochodem, Natálka s tou pochcandou taky moc k smíchu nebyly, protože taková demence je spíš silně k pláči.

14 Dahlia Dahlia | Web | 19. dubna 2012 v 8:11 | Reagovat

Mě to směšné nepřišlo vůbec. Pravda, ta holka byla skoro až směšně zoufalá, ale spíš mi přišlo, že v sobě něco asi měla, protože byla úplně mimo. A jinak celkově na té situaci neshledávám vtipného vůbec nic. Kluk byl sprostej, že to ani není možný, jasně, ona byla asi otravná, ale měl prostě říct jednou že ne, co mu leží na srdci a odjet. Je to cizí věc, nebudu se smát nad cizím rozchodem, tomu se můžou smát jen pubertální zoufalci co pravou lásku a následný rozchod nezažili.

15 Lady Diabolus Mortem Lady Diabolus Mortem | Web | 19. dubna 2012 v 8:25 | Reagovat

Naštěstí se tomuhle úspěšně vyhýbám. Zatím. Ale vtipné mi to rozhodně nepřijde. I když jsem v pubertě. Prostě další stupidní "hit".

16 Colleen Colleen | Web | 19. dubna 2012 v 8:34 | Reagovat

Já se přiznám, že jsem výše zmíněné video sdílela. Nikoliv ale proto, že by mi přišlo zábavné (legračního na něm opravdu není nic) ale spíš protože se něco takového jen tak nevidí. To, že by ten kdo to nahrával zasloužit nakopat do (domyslete si) je věc druhá. Tohle se nedělá a víme to všichni. Na druhou stranu vtipná, nechutná, šokující a podobně vybočující videa budou mít vždycky víc shlédnutí, než videa s inteligentním obsahem. Možná za to může česká mentalita (i když si nemyslím, že by to byla vyloženě doména čechů) ale prostě to tak je.

17 Lennroe Lennroe | 19. dubna 2012 v 8:49 | Reagovat

Ano ne všechny internetové legrácky jsou primitivní a pitomé, ale většina jo, to klidně říct můžeš.
Jsem ráda, že se k podobným věcem dostanu spíš zřídka, protože většina mých kamarádů má smysl pro humor a u koho vím, že ho nemá, tomu řádné příspěvky radši neprohlížím (popravdě hlavně proto, že se bojím, že bych mohla omylem narazit na nějaký disko flák). Přijde mi trochu zoufalé, čemu všemu se lidé ještě smějí...

[7]: Aha, tak to jsem ráda, že jsem to neviděla, některý lidi by se neměly dostat k mobilu s kamerou... ani nemluvím o tom, že kluk, co tak mluví s holko by zasloužil octnout se jako oběť v jedné z tvých povídek...

[4]: to je velmi slušně řečeno. Svatá pravda.

18 Sherylin Lee Sherylin Lee | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 9:10 | Reagovat

Nebudem komentovať také videá, že čo ľudia robia a nerobia. Mne je skôr smutno z toho, že ľudia na také klikajú a diskutujú o tom. Na čo to poukazuje? :(. Ale už som sa zmierila s tým, že debilizmus je ako mor. Šíri sa veľmi rýchlo a efektívne.

19 Lennie Heroin Lennie Heroin | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 9:46 | Reagovat

přesně tak...já na to koukal se znechucením a říkal jsem si: tohle jako lidi fakt chtěj? tohle je jako baví??? na který planetě to žiju?

20 Elien Damashek Elien Damashek | 19. dubna 2012 v 10:09 | Reagovat

To mi připomnělo dávnou dobu, kdy jsem poslala do hajzlu SB, po tom, co jsem u ní  narazila na video, kde se vysmívají jednomu mentálně zaostalému klukovi. Jsem všeobecně pro srandu, ale u toho videa mi nikdy nedošlo, čemu bych se měla vlastně smát.

21 Dragell Dragell | Web | 19. dubna 2012 v 12:08 | Reagovat

Tam jde o to, že je to hloupá "zábava", pobaví každého bez zapnutí mozku a že ho zapnout mnoho lidí dneska neumí, tak je to šířeno, bohužel.

22 kirma-lee kirma-lee | Web | 19. dubna 2012 v 12:27 | Reagovat

Je to neskutečný. A těchhle videí se objevuje právě čím dál víc-viděla jsem i video jednoho otce, která postřelil dceři notebook, protože napsala jaksi nějaký status na FB o svých rodičích a stěžovala si až běda. Ale to s tím rozchodem, tohle už mi přišlo přehnané (ale prý je tohle video fake.) Nevím, co si o tom mám myslet.

23 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 19. dubna 2012 v 14:50 | Reagovat

Svět tíhne k poťouchlosti a bezbřehá anonymita a masovost sociálních sítí tomu dává secsakra podporu.
Nejde jen o autora, jde o jeho obec čtenářskou, ana kvituje jeho výměty vřele a přisoluje si.

24 Lord Lukáš Lord Lukáš | Web | 19. dubna 2012 v 16:12 | Reagovat

[22]: ...přesně tak...a vy...s tím vůbec nic udělat nemůžete. Tak. Hlavní je, že jsou spokojení tvůrci. ;-)

25 Ty-Víš-Kdo Ty-Víš-Kdo | 19. dubna 2012 v 16:46 | Reagovat

A co takovej Sex?to je ,nebo neni primitivni forma traveni volnyho casu?

PS: kdyz nechces moralizovat,tak nemoralizuj

26 Barush Barush | 19. dubna 2012 v 20:06 | Reagovat

Naprosto s Tebou, Terezko, souhlasím..

27 Matthias Matthias | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 20:13 | Reagovat

[25]: není

28 TaHanuš TaHanuš | 19. dubna 2012 v 21:34 | Reagovat

Taktéž souhlasím. Já osobně to prostě nevyhledávám, nekoukám na to, tudíž mě to moc nezasahuje. Ale je pravda, že fb je prolezlý videi, takže když jsem na nějaké náhodou narazila, vzbudili ve mě vražednou náladu. Jsou to hlavně videa s nechutností: mučení zvířat se smíchem těch ***, kteří to zvíře mučí. Zvrácenost dnešních lidí je smutná, ano. Bohužel si myslím, že lepší už to nebude...

29 Martin Pecha Martin Pecha | E-mail | Web | 19. dubna 2012 v 22:19 | Reagovat

Ahoj, máš docela zajímavý blog. Líbí se mi tvoje články. Kdyby si se třeba chtěla pochlubit i dál, mohla by si zkusit www.publikuj-to.cz :-) Nechci tu spamovat, jen dávám nabídku :-) klidně to hned zase smaž :-)

30 Leslie Leslie | 20. dubna 2012 v 11:23 | Reagovat

Nesouhlasím. Moralizuješ, i když si to neuvědomuješ, a celkově ten názor, že všichni kdo se u toho zasmějí jsou primitivové? Ne, prostě nesouhlasím. :)

31 Lukáš Lukáš | Web | 22. dubna 2012 v 9:26 | Reagovat

[25]: souhlasím.

[29]: ano ano pěkné je to tu...jen co je pravda :)

[30]: přesně tak.

32 Ty-Víš-Kdo Ty-Víš-Kdo | 22. dubna 2012 v 15:20 | Reagovat

[27]: takže u sexu se musi premyslet,neni zabavny a nepritahuje pozornost?

a proc teda prvni vec pri nedostupnosti elektriky je zvyseni porodnosti?(urcite ty studie znas)

empatický a vzdělaný člověk, který má styl a grácii pouziva slova jako:Spatne,nastvete a naopak nektera slova nepouziva vubec

33 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. dubna 2012 v 20:54 | Reagovat

[32]: Sex je forma upevňování mezilidského vztahu. Je to to nejracionálnější, co můžeš pro vztah udělat.

34 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 23. dubna 2012 v 3:04 | Reagovat

[1]: Tak Bieber aspoň zpívá, to beru jinak, i když se mi jeho projev nelíbí. :-)

[3]: Díky, Klárísku. :-)

[4]: Já myslím, že je to jenom na nás, abychom motivovali svoje děti... no a v prvé řadě sami sebe. :-)

[5]: No, i bych tomu věřila, vzhledem k tomu kolik tam bylo záběrů na tu přední desku. :-D

[6]: Přesně tak, má občas podobný pocit. :-D

[7]: Jenom jsem si veřejně povzdechla. Ventilovat občas potřebuje každý. :-D

[8]: Hokejisté šli trochu mimo mě, i když jsem samozřejmě oběti litovala, ale k hokeji vztah nemám, takže...

[11]: :-(

[13]: Asi tak. :-)

[16]: Já si myslím, že je to obecný trend, viz ta bloncka z amerického Nic než pravda.

[17]: :-)

[18]: Bohužel.

[19]: :-D

[20]: Tak to se nedivím. :-)

[21]: :-?

[22]: Sakra, tak to se jim ten status musel sakra prodražit...

[23]: :-)

[26]: :-)

[28]: To asi těžko, no. :-)

[29]: Děkuji za nabídku. :-)

[30]: Já jsem někde psala, že všichni kdo se u toho zasmějí jsou primitivové? Nevím o tom, asi si mě trošku špatně pochopila. :-)

35 Eriu Eriu | 23. dubna 2012 v 21:01 | Reagovat

Chm, koho to máte v přítelích? O.o Upřímně jsem na nic z toho nenarazila, nejnechutnější za dnešek byla fotka namakaného šamponka, jinak dobré byly vtípky na adresu Twilight + pár dalších, nové náušnice, nový účes, Kikinin status je jako obvykle napůl až na třičtvrtě poezie (ano, jsou pro mě důležitou součástí fb), odkaz na video Tanec v posteli (jak znám Lucku, hádala jsem, že to bude nějaká polonahá hezká ženská, ale zklamala, byl to balet), pár narážek na sex, fotky štěňat, průhledná knížka (z plexiskla - asi práce do školy), odkazy na zprávy na idnes, kdo je nemocný a kdo dal jaký zápočet, fotky z larpu, kus něčí prózy. To je tak asi všechno. Jo, a The Gentleman's Guide to Amputation :-D

36 Ty-Víš-Kdo Ty-Víš-Kdo | 23. dubna 2012 v 22:29 | Reagovat

[33]: sex je hlavne cinost(koneckoncu i forma muze byt primitivni nebo slozita).a jelikoz sexu je schopny temer kazdy clovek na svete,ba i zvirata(coz se o hre na housle nebo malbe nejspis rict neda)tak to znamena ze sex je jednoduchy,prosty=primitivni

ja se neprel o tom k cemu slozi.ale jestly je jednoduchy nebo ne.a k tomu sem dosel kdyz sem pouzil ten tvuj klic.

37 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 23. dubna 2012 v 22:50 | Reagovat

[35]: Ono to bylo víceméně náhodou přes Kočku a nějaký troll vtip. Jinak jsem spíš spamovaná obrázky s potterovskou tématikou. :-D

38 Matthias Matthias | E-mail | Web | 24. dubna 2012 v 20:12 | Reagovat

[36]: Tak je jednoduchý podle tvé definice, pointa?

39 Ty-Víš-Kdo Ty-Víš-Kdo | 24. dubna 2012 v 22:46 | Reagovat

Pointa: jednoducha vec je primitivni,kdyz ju delaji ostatni,ale kdyz ju delam ja tak uz neni.(kdyby to tak nebylo tak urcite reknes nejaky logicky argumenty,coz si ale neudelal)

tady autorka ma primitivnosti plnou knihu,a rika ze nechce moralizovat.To me pripada trochu pokrytecky.

za treti rikas jak rad diskutujes,ale ted me pripada ze opak je pravdou.

jestly se mylim tak me to vyvrat.
(krome pravopisnych chyb,diky)

40 Matthias Matthias | E-mail | Web | 24. dubna 2012 v 23:11 | Reagovat

[39]: Jenže autorka v článku nekritizuje primitivní věci, ale primitivní humor.

ad druhý odstavec
záleží na tvém osobním výkladu slova "moralizování", především ale píše, že nechce, ale nepíše, že to de facto nedělá. A jinak i kdyby moralizovala, je to oxymoron a ne pokrytectví.

(pokrytectví znamená, že dělá něco, co ti u ostatních vadí).
(brw: když je někdo pokrytec, ještě neznamená, že nemá pravdu).

41 Ty-víš-kdo Ty-víš-kdo | 25. dubna 2012 v 21:37 | Reagovat

pokud sem to cetl dobre tak kritizuje primitivni lidi( chovajici se primitivne)takovej clovek dela primitivni veci.jak sem ted dokazal-sex je primitvni.autorka kritizuje primitivni chovani-je pokrytec

moralizovani-vydavani mravniho ponauceni,umravnovani(abzslovnik)
Tedy stanoveni toho co je vhodne a nevhodne

jelikoz rika co by clovek na urovni delat nemel(mel)-moralizuje

pokrytec co moralizuje-tak tomu rikam paradox

pravdu mit muze,ale o to me nejde

42 Matthias Matthias | E-mail | Web | 25. dubna 2012 v 21:42 | Reagovat

"pokud sem to cetl dobre tak kritizuje primitivni lidi( chovajici se primitivne)takovej clovek dela primitivni veci."
- Ano? A ve které větě konkrétně? :)

"je pokrytec"
- ne, jen pokud by kritizovala primitivní věci (což není pravda) a zároveň provozovala sex pro zábavu (což nevíš, jestli dělá)
Musí platit oboji současně.

"jelikoz rika co by clovek na urovni delat nemel(mel)-moralizuje"
- Však já jsem psal v předchozím příspěvku, že moralizuje a nikde nepíše, že to nedělá, ale že to dělat nechce (což byl jen slovní obrat - tak či onak jsi ho pochopil špatně).

43 Eriu Eriu | 4. května 2012 v 15:44 | Reagovat

[37]: Tak potterovská tematika mě ještě stále nepřestala bavit :-D

All: Proč je tu už zase řeč o sexu? :-D To je mi nějaké odbočení od tématu (proti sexu autorka neřekla ani půl slova; myslím, že stejně jako vtip může být primitivní a hrubý, stejně jako může být považován za rafinované umění, které v některých kulturách lidé, zvláště ženy, skutečně studovali; záleží přeci na podání). Výchova mláďat je též vlastní i zvířatům, a přece máme o této činnosti celou vědu, tedy didaktiku.

44 Marionette Marionette | Web | 30. září 2012 v 19:41 | Reagovat

Člověk si zkrátka musí vybírat co chce číst a co ne. Samozřejmě to jinak nejde když to na nás vybafne. Musím souhlasit že mnohokrát je to opravdu na pozvracení. Nejhorší podle mě je vulgarita některých lidí. No což naděláme, i takoví existují a vždycky budou.

45 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 1. října 2012 v 23:06 | Reagovat

[44]: Přesně, jak říkáš. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama