Placené blogování – trend dneška nebo jen nenasytnost?

23. května 2012 v 3:41 | Tereza Matoušková |  Postřehy a odbornosti
S tímto jevem jsem se poprvé setkala na jednom známém esoterickém blogu, kde autorka dává návštěvníkům rady ohledně jejich světského i nadpozemského života a oni jí v případě spokojenosti mohou poslat dárcovský příspěvek.

Téma se rozvířilo článkem na Srdci blogu Blogování za peníze - ano, či ne?
Zde už jsem zaznamenala mnoho velmi ostrých nesouhlasných komentářů a z ankety pod článkem vyplývá, že většinu lidí možnost placeného blogování pohoršuje. Mnoho blogerů se vyjádřilo ve stylu, že píšou pro radost a že nevidí důvod, proč by za své psaní měli chtít peníze.

Do třetice, článek známé blogerky Lúmenn - Vydělávajte blogováním. Díky internetovému projektu (který mi nápadně připomíná Remail) si údajně můžete přivydělat tak, že na svém blogu zveřejňujete PR články, které mají propagovat výrobky určité firmy.

Přišlo mi velmi zajímavé, že zde jsou reakce čtenářů mnohem mírnější a smířlivější. Nevím, jestli jde o to, že princip získávání peněz je odlišný, že nejdou přímo z kapes čtenářů, nebo jde o celkové vyznění článku (každý mladý člověk potřebuje peníze, takže se čtenář s autorkou článku ztotožní).

Opět se ale ozývají hlasy, že blogovat by měl člověk hlavně pro zábavu. (A ve mně se opět ozývá tenký hlásek - přestává mě snad můj koníček bavit ve chvíli, kdy dostanu za svůj výrobek peníze?)

Zpátky ale k tématu, princip je tedy odlišný, ale jinak stojíme před stejným problémem. Autor věnuje mnoho času svým stránkám, v extrémních případech několik hodin denně a jednoho hezkého rána si řekne - co kdyby mi z toho tu a tam i něco káplo, nebylo by to po vší té dřině hezké?

Když už jsme u toho, mně osobně přijde daleko lepší - obecně řečeno - systém čtenář platí za kvalitní články, než systém autor cpe na blog reklamní články, aby vydělal. Ale to už je zase otázka pohledu. Koupili byste si dražší časopis bez reklam, nebo levnější, kde polovinu obsahu tvoří bohapustá propagace?

Jaký je rozdíl mezi časopisem a blogem? V kvalitě? Ve hmatatelnosti?
Je váš pohled rozdílný v případě, že je blog umístěn na free platformě a na placené doméně?

Pokud bych měla na závěr shrnout vlastní dojmy a názory. V době placených e-booků mi to přijde jako vývoj, který dal dost dobře očekávat, stejně jako fakt, že se firmy budou snažit využít blogerů při svých reklamních kampaních. Já osobně kupříkladu sleduji vzrůstající zájem nakladatelství o takzvané knižní blogy.

Nevidím na tom nic špatného, ale vše záleží na tom, co jsou ochotni snést samotní čtenáři. Recenze nebo propagace na knížku na knižním blogu, přesto, že je to vlastně ve své podstatě reklama, nikoho nepřekvapí. Ale kdyby se tam objevila reklama na cigarety nebo na sprchový gel?

Musím říct, že jsem po důkladné úvaze zavrhla obě strategie, co se týče mého vlastního psaní. Kdo mě čte a chce podpořit, koupí si knížku.

Žádat po svých čtenářích dárcovské příspěvky mi v případě blogera přijde v určitém směru ponižující, protože dárcovství by jaksi mělo vycházet z iniciativy dárce a ne aby se obdarovaný něčeho dožadoval, jestli mi rozumíte. Bylo by mi to jednoduše hloupé.

Placený obsah mi přijde jako zajímavá možnost, ale při stávajícím konceptu blogu a celkovému zaměření stránek nepříliš vhodná a špatně realizovatelná.

No a co se týče reklamy - pokud by šlo o literaturu, navíc o literaturu, kterou čtu, ráda pomůžu se zviditelněním, ale jinak to pro mě opět postrádá význam. Kvůli pár stokorunám nebudu zbytečně prudit vlastní čtenáře s články o šampónech.

Nebo jsem jen příliš zkostnatělá?

Temnářka
 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Gabi Gabi | Web | 23. května 2012 v 6:29 | Reagovat

No, jestli si chce někdo svůj blog prznit reklamama, tak prosím. Ale zpoplatnit službu blog? To se mi zdá nemožné. Blog si píšou převážně děti, které často jeden blog založí, zruší, založí jiný a pořád dokola. Je jen málo smysluplných blogů, tak proč platit za nesmysly? Kdyby byl blog zpoplatněn, byla by to pro mě velká rána. Jsem sama s dítětem a vycházím jen díky pomoci rodičů a přátel a blog bych si nemohla dovolit, což by mě hodně mrzelo.

2 Daysy Daysy | E-mail | Web | 23. května 2012 v 6:38 | Reagovat

Myslím, že autor může věnovat blogu tolik času, kolik chce. Nikdo ho nenutí. Když bych chtěla peníze za články, pokusím se, aby mě vzali na nějakém webu, ale blog je zábava a nehodlám se do něj nutit. Kdybych měla za blog dostávat peníze, tak už nebudu dělat články protože mě to baví, ale proto, že chci peníze. A to mi nepřijde dobré.

3 Aolorn Aolorn | 23. května 2012 v 7:08 | Reagovat

přestává mě snad můj koníček bavit ve chvíli, kdy dostanu za svůj výrobek peníze?)

Kdysi jsem četl jednu knížku, kde tohle postavy řešily.

Bylo to tam vyjádřeno na případu šlechticů, kteří občas sednou na koně a objíždějí celé své panství. Takové inspekční cesty, dá se říct. A pokud se jim něco nelíbí, tak si pak zjednají nápravu. Řešilo se tam proč to dělají a vzešlo z toho, že to dělají, protože je to pro ně zábava, ale kdyby jim za ty inspekční cesty někdo platil, ze zábavy by se najednou stala práce a přestali by s tím.

4 King Rucola King Rucola | Web | 23. května 2012 v 8:10 | Reagovat

Ja mam aj taky krasny blog http://elektronickyzobrak.blog.cz
kde sa pokusam vyzobrat si nieco. Dobre, som sam na vine, ze tam este nemam elektronicky virtualny "klobouk", do ktoreho by sa dalo hadzat mince, mozno preto som tam nedostal este ani halier! :-(
Ale mna odjakziva fascinuje myslienka "vydelavat penize bez fyzickej pritomnosti" :-D
Mne by sa strasne pacilo, keby som si zarobil na cigarety, ktore pri uzivani blogu miniem. A vobec, som chudobny zobrak... :-(

5 maglaiz maglaiz | Web | 23. května 2012 v 8:34 | Reagovat

Máme naprosto stejné uvažování. Také jsem si říkala potom, co vystoupila Lúmenn se svými PR články, proč to nezkusit, ale hlodavý červ byl už dávno na svém místě a hlodal a hlodal. U sebe vím, že to, co je povinné, mě v drtivé většině přestane bavit. A u blogu bych to nechtěla riskovat, už tak dost hnije. (Třeba to napravit a konečně, když už proběhl druhý workshop, napsat článek o tom prvním :-D)
Vynucování dárcovských příspěvků mi přijde na stejnou úroveň jako kdyby člověk ke mně přišel, natáhl dlaň a řekl: Zaplať. To potom není dárcovský příspěvek!
A máš pravdu, kdo tě bude chtít podpořit, tak si od tebe koupí knížku, anebo ti koupí hřebíčky, abys měla dost železa :-D

No, vydělávání blogem není zavržení hodné, když vezmeme v úvahu i ty blogy, které fungují jako e-shop. Pak je to v pořádku, protože získáváme za peníze hmotnou hodnotu (originální šperk, oblečení či levnější oblečení značkové).  Ovšem za článek či radu platit? Promiňte, ale kde to jsme? Co mi dává článek? To už si to raději najdu v knihách. Dejme tomu za povídku, od kvalitního autora pochopitelně, tak nevidím problém, ovšem tu je zase věc druhá to, jak by se realizovala platba... byl by vytvořen placený blog, kdy bys prvně musela zaplatit, obdržela bys heslo, a pak mohla číst povídku? Pche! To už si rovnou počkám na celou sbírku povídek a přečtu si je v klidu všechny najednou a nebudou mě bolet oči.

Na druhou stranu zase by například pro mě to byla skvělá brigáda... v našem kraji není moc míst a většinou se o ně pere minimálně třicet zájemců, takže shánět brigády na příští rok se chodí už hned po sezóně. Zatím se mi "poštěstilo" být vždy v tu dobu zaneprázdněna a tím pádem jsem nesehnala brigádu.

Holt ono to má svá pro i proti a u mne zatím ty proti vedou.

6 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 23. května 2012 v 8:35 | Reagovat

Hmmm.
Pakliže si někdo blogováním vydělává nějaké peníze, stává se blog jeho pracovním prostředkem.
Pak by bylo morální za něj platit, neboť tento pracovní prostředek není jeho.

Plíživost reklam je bezbřehá.
Za chvíli i děti na pískovištích budou mít reklamu na kyblíčcích.

7 Arvari Arvari | E-mail | Web | 23. května 2012 v 9:21 | Reagovat

Ale tak, když chce někdo na blogu zveřejňovat reklamy, tak proč ne. Stejně nám na blogy reklamy skáčou všem, a nic za ně nemáme. ;-) Když mě zrovna nezaujme, není tak těžký ji ignorovat. A když to není vyloženě proti zaměření blogu (když někdo píše o životě a všem možným, co ho napadne, tak se ta reklama tak nějak 'ztratí', kdežto tobě by tady asi dost svítila), tak ať si tam klidně je. :-D

Ono těch pár šupů se jakože hodí skoro každýmu, a když někdo zrovna nepíše knížky nebo nevyrábí náušnice, tak ať si vydělá pár reklamníma článkama. :-D

Pokud jde o dobrovolný příspěvky, víceméně ani proti těm nic nemám. Když je to kvalitní blog a informace o možnosti příspěvků je podána nějak nevtíravě (a neškemravě), tak s tím taky nemám problém, ačkoliv za svý momentální situace bych nikomu nemohla poslat ani korunu. :-D Ale když někdo pošle, aby dal autorovi najevo podporu, tak ať pošle... ;-)

8 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 23. května 2012 v 9:29 | Reagovat

V neposlední řadě se to docela bije s všeobecnýma podmínkama - 2.4.3 - Uživatel tímto prohlašuje a potvrzuje, že nebude Blog využívat pro podnikatelskou činnost.

9 Eruvië Eruvië | Web | 23. května 2012 v 9:31 | Reagovat

Já nevím, ale pokud chce někdo svým psaním vydělávat, ať napíše knížku jako Ty. Pokud chce dávat placené rady, ať si zřídí poradnu a pokud chce vydělávat na reklamách, ať si zařídí vlastní web. Můj soukromý názor. Blog by měl, podle mě, zůstat koníčkem, který děláme pro radost, ne výdělek. :-)

10 agrrr agrrr | Web | 23. května 2012 v 9:32 | Reagovat

Jak už jsem psala na srdci je otázkou, "co za co", tedy jestli je autor (blogger) schopen opravdu něco  nabídnout za to, že chce peníze. Když někdo kreslí a to opravdu pěkně, a dává své obrázky na blog, tak nevidím důvod proč by za stažení svého obrázku nemohl chtít nějakou tu korunu (pohybujeme se v řádech max. stokorun- záleží na kvalitě a úrovni  kresby), s tím že platícím poskytuje obrázek ve vysoké kvalitě/neořezaný/s certifikátem. U psavých blogů je to složitější. Myslím, že vydávat knižně byť vlastním nákladem mi přijde nejférovější forma. Člověk to co zaplatil pak skutečně vlastní, může se s knížečkou, či brožurkou mazlit a vystavit si ji doma. Jde tu o ten pocit vlastnění. Ale není to jediná možnost. Za poplatek lze takhle svou tvorbu nabízet i třeba v pdf. nebo namluvenou (spousta lidí nemá čas číst). Formou pdf by to mohli řešit i komixáři kdy by pak "platící" mohl získat jejich "best of".
Prostě tak nějak očekávám, že jako platící dostanu něco navíc (i když je to v podstatě to samé, co je na blogu a zdarma, ale mám to v "exkluzivní edici").
Ezo blogy, které požadují za své rady (byť dobrovolné) příspěvky mi připomínají silně takové ty tele show viz. Vlasta plamínek. Osobně si myslím, že ani deníčkovské blogy a ani blogy o módě by neměli co žádat nějaké příspěvky. To už by hraničilo s drzostí obzvlášť když v podstatě nenabízí nic vlastního svého originálního.
Snad je to srozumitelné, mám pocit, že mi dneska utíkají myšlenky snad do všech stran. :-D

11 Míša Míša | E-mail | Web | 23. května 2012 v 9:56 | Reagovat

Když si vezmeme Alue (předpokládám, že na začátku byla myšlena ona), asi bych jí příspěvky neposílala. Na druhou stranu, neměla jsem problém si koupit její knížku, protože to už je pro mě něco jiného. To, že její výzva k dobrovolnému placení je za každým mailem nebo článkem, už je asi k zamyšlení. Na druhou stranu, ona podle mě bere blogování jako povinnost, takže se jí snad ani nedivím. Jinak jsem viděla na dalším blogu jen výzvu, že kdo chce, může té osobě poslat penízky. Je to tam v jednom článku, nikoho to nijak neotravuje. To je fajn. Pak je tu Lumenn ... vážně tady záleží na jejím svědomí. Jestli si chce blog spamovat a otravovat čtenáře. Zda je ochotna to podstoupit i za cenu, že čtenáři začnou odcházet. Pravda ale je, že těch článků tam bylo zatím jen pár, takže to není nijaká tragédie. Pokud to pak zaplácne nějakým dalším svým článkem, bude to asi fajn. Jen mě teď napadá, že je to celkem nefér, když je v AK. Tedy, nepřijde mi zrovna něco extra, že ve výpisu nejlepších autorů se můžou objevovat články, které jsou vlastně jen reklamy.

12 Míša Míša | E-mail | Web | 23. května 2012 v 9:58 | Reagovat

[7]: Nic za ně nemáme? Ale máme, blogy zadarmo.

13 Jáchym Jáchym | Web | 23. května 2012 v 11:39 | Reagovat

Taky je otázka, jestli se vyplatí si na vlastní stránku dávat reklamu. Jaký provoz člověk musí mít, aby něco dostal z Adwords nebo Skliku nebo Etargetu? Já ji tam zatím nemám, ale zase je fakt, že psát dobrý blog zabere dost času a bylo by fajn z toho mít nějaké drobné :-D

14 m. m. | Web | 23. května 2012 v 11:39 | Reagovat

Já proti tomu nemám v principu nic, ale spíš bych to nemohla dělat proto, že neumím psát o věcech, co neznám, nebo na povel, to taky ne vždycky dopadne dobře. Tuhle po mně chtěl brácha, ať mu napíšu reklamní článek o nějakých botách a sportovním oblečení a nemohl za prase pochopit, že to nenapíšu, když jsem to oblečení v životě neměla v ruce :D Prej že to je jedno, něco si vymysli, ale copak to jde? Jak bych mohla vychvalovat něco, u čeho nevím, jestli je to pravda?

15 S1M0NE S1M0NE | Web | 23. května 2012 v 12:57 | Reagovat

Já osobně chápu princip blogování za peníze, ale u nás v Česku se skoro nevyskytuje, naopak v cizině je to naprosto běžná věc. Na jednu stranu bych se ale přikláněla spíše k vydělávání prostřednictvím reklam, tím mám teď na mysli umístění reklamních bannerů, stejně jako v tištěných časopisech. Nějaké propagační články mi přijdou dost zcestné. A když jsi to tak vezmeš sama máš na blogu reklamy, které tam umístil blog.cz a kdyby jsi měla vlastní hosting a doménu, tak peníze z těch reklam poputují do tvé kapsy. ;-) Navíc ještě k úrovni blogování v Česku - osobně neznám moc blogů, které by byly tak zajímavé a originální, že bych za jejich obsah platila. Tvůj blog mám například moc ráda, ale asi bych se rozmýšlela chodit sem, kdyby byl zpoplatněn. Navíc u nás to prostě není zvykem, tady se platí maximálně za pornostránky nebo stránky, kde si můžu něco nelegálně stahovat. :-D Jak jsi psala, to tě raději podpořím koupí tvé knížky. ;-)

16 Lady Diabolus Lady Diabolus | Web | 23. května 2012 v 13:34 | Reagovat

No, blogovat za peníze bych asi nechtěla. Knížky ještě chápu, ale ty cigarety bych už asi nezkousla. Člověk má psát o tom, co ho baví a určitě jde udělat nějaký kompromis. Mě by třeba ani nenapadlo nechat si platit a ani bych neplatila, to si radši koupím ty knížky. :)

17 Zprávař gms Zprávař gms | Web | 23. května 2012 v 15:56 | Reagovat

Když by to měla být reklama na nějaký opravdu zajímavý nebo netradiční produkt/službu, který mne něčím zaujal, tak bych o tom na svém blogu napsal tak jako tak. Peníze navíc se ale vždycky hodí... Jasně že na blogu nebudu psát články o něčem, co se mi zdá zbytečné, nebo úplně mimo mísu, jenom proto, abych za to měl nějaké finance.   Koneckonců je to otázka čtenářů, jestli na blog i přesto budou chodit nebo ne. Toť můj názor :)

18 nel-ly nel-ly | Web | 23. května 2012 v 16:51 | Reagovat

Vydělávat si něčím, co mě vážně baví... to je snad sen každého, ne? Jenže je fakt, že já mám asi smůlu, nikdy jsem neměla koníček, který by vedl k nějaké opravdové práci... kruciš

19 Taychi Taychi | Web | 23. května 2012 v 16:54 | Reagovat

Tak nějak je mi to jedno. Prostě kdo chce, tak ať. Akorát tedy je to fér, když je blog.cz neplacený?

20 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | E-mail | Web | 23. května 2012 v 16:59 | Reagovat

[6]: Tak.

Odpověď na řečnickou otázku: Nenasytnost. Nenasytnost a zase jenom nenasytnost stojí za takovou spoustou věcí v lidské povaze, až by se jeden ptal "Odkud přichází?/Kam jde?/Kde má hranice?".
Internet je zatím nejsvobodnější médium hned po důvěrném rozhovoru (šeptem (tam je jenom autocenzura)) se spoustou lidí kteří jsou free, supr a tak dále, to znamení lidí které by ANI nenapadlo chtít prachy. Ale všude je ta nenasytnost.
Zase se vyrojí, naklade vajíčka. Už teď reklama pluje tady okolo jak píšu. Prachy prachy... co na tom někdo vidí? A teď mě omluv, jdu žrát hlínu.

21 J.F.K J.F.K | Web | 23. května 2012 v 17:57 | Reagovat

pěknej článek

22 sisusik sisusik | Web | 23. května 2012 v 20:26 | Reagovat

Zahalasovala by si za mna volam sa Sisusik rada oplatim
http://kajush-t.blog.cz/1205/3-kolo-sutaze
Vopred dakujem

23 Elinor Elinor | 23. května 2012 v 21:16 | Reagovat

Taková docela zajímavá otázka - a jak se vlastně díváte na "poplatky na blogu" toho typu, co jsou na FFFilms?

( http://www.fffilm.name/ )

24 Neliss Neliss | E-mail | Web | 24. května 2012 v 20:02 | Reagovat

Mimo mňa. Nejako to neuznávam, ale je to každého vec...:)

25 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 25. května 2012 v 2:38 | Reagovat

[1]: Tak v konkrétně v tomto článku nemluvím o zpoplatnění blogové platformy, spíš o tom, že by bloger psal placené články. :-)

[2]: :-)

[3]: Zajímavé. :-)

[4]: ;-)

[5]: Právě, člověk věnuje blogování hodně času a kdyby to měl jako brigádu... Ale máš pravdu, u mě proti zatím taky převažují. :-)

[6]: :-)

[7]: Díky za názor. :-)

[8]: Tak forma "příspěvků" ovšem podnikatelská činnost defacto není, ne?

[9]: No, v případě těch knížek spíše několik a hodně úspěšných, aby to něco vydělalo. :-)

[10]: Jop, je. No u těch deníčkových, asi jak u koho, viz Citová prostitutka, myslím, že ta by se chytla. :-)

[11]: No, já osobně bych byla pro, aby se dalo nastavit, který článek na titulce být má a který ne. :-)

[13]: ;-)

[14]: Taky s tím mám problém. :-)

[15]: Taky to vidím jako lepší variantu. :-)

[16]: :-)

[17]: Díky za něj. :-)

[18]: :-D

[19]: Taky si říkám. :-)

[20]: No, právě, ta hlína na tom není košer. :-)

[21]: Dík. :-)

[22]: Hm. :-D

[23]: Oč tam jde?

[24]: :-)

26 Čerf Čerf | Web | 25. května 2012 v 17:11 | Reagovat

Ať každý dělá, co umí a na co má žaludek. Jen bych jako čtenář rád věděl, jestli mi někdo něco doporučuje proto, že si to opravdu myslí, nebo je za to placen (i když nevylučuji, že jde zvládnout obojí dohromady :-)). Já každopádně do něčeho takového nejdu a přiznávám, že blogoví "nevýdělečníci" u mě budou mít malé a zcela bezvýznamné plus :-).

27 Elinor Elinor | 26. května 2012 v 11:01 | Reagovat

[25]: pokud jsem to pochopila dobře, autor píše webovky a čtenáři přispívají způsobem, který bych popsala "podle své chuti, nálady, možností a potřeb".

(On je to do značné míry výsledek situace, kdy autor je publicista a tohle mu logicky užírá čas, co by věnoval "normální práci" - přičemž u publicistů "psaní jako koníček" až tak dobře nefunguje, koníčky jsou od toho, aby si člověk oddechl. Takže pro autora je to možnost místo části psaní pro obživu prostě psát a kvalitně vést svůj web.)

[26]: Čerfe, on ti to někdo tady doporučuje? :-D
Můj soukromý elinoří názor na danou problematiku je asi následující:
- reklamní články anorganicky navázané na blog nemají smysl. Nemají, nemají, nemají. Jsou tfuj a blogeři, co jim holdují, jsou ošklivá káčátka. :-P
- placený blog jako vyloženě placený blog - mno, budiž, ale za prvé na vlastních stránkách, a za druhé s obsahem, který by byl zpoplatnění hoden a u nějž by mělo zpoplatnění smysl (vím o několika webech s placeným přístupem k článku a vcelku smysluplné mi to přišlo zatím jen u jednoho)
- a pak je tu systém typu FFFilms. Něco podobného je i u Alue, ale tam jsem měla pocit, že je to mooooc výrazné. Jinými slovy, kdy je na čtenáři a jeho zvážení, jestli autorovi blogu něco (a co vlastně) pošle - pochopitelně je s tím spojena řada dalších poznámek. Totiž že blog musí být natolik kvalitní, s takovou četností příspěvků, atp., aby za podobné podporování čtenářstvu "stál", a musí autora natolik bavit, aby mu byl ochoten tolik času věnovat. Přijde mi, že tenhle systém má smysl ve chvíli, kdy si člověk dlouhodobě vymazluje svůj blog a pak mu to najednou začne kolidovat s věcmi typu práce, škola, rodinný život. Blog by buď přirozeně chcípl, nebo je tímto začleněn mezi aktivity "má to smysl i objektivně, minimálně stejně jako brigáda v supermarketu".

28 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 26. května 2012 v 11:29 | Reagovat

Terezo, jestli jsi zkostnatělá Ty, tak to já potom taky. :-) Blog beru jako možnost pomoci své knize a sdělit čtenářům nějaké myšlenky. Prosit o almužnu nedokážu. To nemám v krvi. A pokud mě napadně něco, co si myslím, že stojí za peníze, tak se to snažím dát do knih a snažím se, aby vyšly (což ovšem taky trvá léta).
V dnešní době, kdy lidé vydělávají jako koučové, rádoby poradci v esoterických věcech apod., si stále myslím, že pokud někdo dostal nápad, který druhým pomůže, tak by takový nápad neměl zpoplatňovat nebo aspoň předražovat. Většinou totiž pomoc potřebuji ti, co tolik peněz nemají.
Většina populace by si nad mými slovy zaťukala na čelo. Zvláště ti esoteričtí školitelé... :-(
Jenže každý se narodí s jiným charakterem, proto to, co mně se příčí jako svatokrádež, jiní považují za naprosto normální.

29 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 26. května 2012 v 20:26 | Reagovat

Kdyby mi někdo platil za to, že bloguju podle sebe a píšu články dle vlastního názoru, brala bych to. Protože bych pořád psala pro tu zálibu a fakt, že bych psala stejně. Jenýe tohle je už z principu dost nereálné. Koho takové kecy zajímají, že by za to platil? :D

RR články... Asi bych nemohla. Napsat článek na téma by mohl každý. Ale já bych do něj chtěla vložit ten svůj názor. Je to stejné jak s novinařinou, bez možnosti svobodně prezentovat v článku svůj názor bych to nejspíš nedělala, byť jsem nad tím dřív uvažovala.
Pár RR článků jsem u Lúmenn četla a jde z nich jiná atmosféra, taková propagační a úplně to kazí charakter jejího blogu. Každopádně je to její rozhodnutí a je-li s tím tak spokojená, budiž. Já bych nebyla.

30 crochet beach dress crochet beach dress | E-mail | Web | 14. ledna 2013 v 10:45 | Reagovat

Hello there! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My weblog looks weird when viewing from my iphone4. I'm trying to find a template or plugin that might be able to fix this issue. If you have any suggestions, please share. Thank you!
http://www.askdresses.org

31 Executor Executor | E-mail | Web | 13. prosince 2015 v 12:26 | Reagovat

Na jednej strane je tam spomenutá námaha autora, ktorá by mohla byť ocenená... Ja som však svoju činnosť začal ako ekvivalent dobrovoľníctva a aj pri tom mienim zostať, keďže možnosť finančne prispievať na iné blogy ma zľahka pobúrila. Aj keby som neblogoval a komentármi si nerobil "reklamu", tak mi pripadá férové zanechávať komentáre ku článkom, ktoré sa mi páčili.
Neviem prečo by sa reklamné články mali dávať na blogy... myslím, že lepšia možnosť je copywriting, pri ňom sú výsledné texty aspoň umiestnené na stránke predajcu.
Tiež som však počul o opačnom probléme. Ak sa vydala nová kniha v malom vydavateľstve, to niekedy mohlo požiadať o stiahnutie negatívnej recenzie, aby im to neruinovalo rozpočet.
Ďalšie, čo sa dá predvídať je, že používané domény si budú chcieť nárokovať na časť z dobrovoľných príspevkov daných tamojším blogerom...

32 Executor Executor | E-mail | Web | 13. prosince 2015 v 12:49 | Reagovat

Inak prečo odmeny pre ezoterické články obzvlášť smrdia? Ak sa niekto druhým snaží dávať rady do života a priznáva si, že nevedel do svojho života dostať dosť finančného blahobytu, aké sú potom jeho rady efektívne? 8-O

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama